اولین ربات انسان‌نمای طبل‌زن دنیا را بشناسید توزیع دارو در موکب‌های مرز مهران ممنوع شد جزئیات انسداد مسیر‌های تونل توحید برای امشب دادستان تهران: شرکت‌های هواپیمایی مسئول تخلف در زمینه قیمت بلیت هستند هشدار سطح نارنجی برای سه استان شرقی کشور/ آماده باش کامل دستگاه‌های امدادی و خدماتی باستان‌شناسان به «قدیمی‌ترین سکونت‌گاه انسان در ایران» بازگشتند مهلت ۱۵ روزه دادستانی برای ساماندهی کالا‌های خطرناک دستگیری ۱۰ نفر از عاملان نزاع مسلحانه تربت‌حیدریه بازداشت جیب‌بر‌های زن پاکستانی توسط پلیس ایران/ زوار مراقب جیب‌بر‌ها باشند تخلف دو شرکت بزرگ توزیع برنج محرز شد شهادت محیط‌بان پارک ملی گلستان در درگیری با شکارچیان غیرمجاز انتشار تصویر جاسوس موساد که امروز اعدام شد/ روزبه وادی که بود؟ ماجرای مشکل حقوقی املاک آموزش و پرورش چیست؟ گرمازدگی باعث آسیب به اندام‌های حیاتی می‌شود محرومیت ۵۰ درصد موالید کشور از شیر مادر کشف ۳ ریزپرنده و کلت جنگی از سوداگر مرگ در پیشوا

جزئيات برنامه‌های آموزش و پرورش براي ارتقاي كيفيت نمرات امتحاني

وزير آموزش و پرورش گفت: مناطق مختلف آموزشي در كشور براي تقويت دانش‌آموزان و ارتقاي كيفيت نمرات امتحانات آنها، اقدامات كم سابقه‌اي را در پيش گرفته‌اند. فعال كردن اردوهاي علمي در درون مدرسه‌ها، گشودن قرائت‌خانه‌ها يا سالن‌هاي مطالعه به صورت شبانه‌روزي، باهمخواني دانش‌آموزان و كلاس‌هاي رفع اشكال در دستور كار همه مناطق است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
کد خبر: ۲۳۹۱۸۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ رضامراد صحرايي وزير آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که « وزارت آموزش و پرورش برای افزایش کیفیت آموزشی و افزایش نمرات دانش‌آموزان در امتحان نهایی چه برنامه ای دارد؟»، اظهار كرد: موضوع ارتقاي كيفيت آموزش و تقويت مدارس دولتي، هم اكنون يكي از دستوركا‌رهاي اصلي ما هست كه يكي از نقاط تمركز آن، امتحانات نهايي است؛ نقطه تمركز ديگر، تقويت امور تربيتي و پرورشي و همينطور تضمين كيفيت در ساير برنامه‌هاي وزارت آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: با توجه به اينكه سؤال شما درباره امتحانات نهايي است، بر اين مسأله تمركز مي‌كنم. امسال امتحانات نهايي، ضريب قطعي 50 درصد براي پايه دوازدهم و 60 درصد براي پايه دهم و يازدهم در سال‌هاي آينده جهت ورود به دانشگاه‌ها خواهد داشت. بنابراين اين امتحانات از اهميت بسيار ويژه‌اي برخوردار هستند.
صحرایی اضافه کرد: هم‌اكنون نهضت ملي تقويت آموزش در دوره متوسطه دوم به راه افتاده است و مديران يكايك مدارس كشور نمرات دانش‌آموزان پايه دوازدهم خود در سال 1402 را دريافت كردند و وضعيت آموزشي مدرسه خود را در تمام دروس نسبت به خودشان و نسبت به ساير مدارس شهرستان، استان و حتي نسبت به كل كشور مي‌دانند.
وی تصریح کرد: يك ستاد عالي آزمون در وزارت آموزش و پرورش شكل گرفته است كه در آن 6 كارگروه فعال هستند. كارگروه‌ها هر هفته جلسه مي‌گيرند و هر دو هفته يكبار ستاد عالي آزمون نسبت به بررسي پيشنهادات سياستي كارگروه‌ها اقدام کرده و پس از تصويب، آنها را ابلاغ مي‌کند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دبيرخانه‌هاي كشوري دروس مختلف بيش از هر زمان ديگري پاي كار آمده‌اند، افزود: گروه‌هاي آموزشي در سطح استان‌ها و مناطق فعال شدند و نمونه سؤالات مفهومي نيز تدوين شد؛ همزمان از طريق شبكه آموزشي شاد و همينطور مدرسه تلويزيوني ايران، همه درس‌هايي كه بيشتر در دوران كرونا توليد شده بود در دسترس قرار گرفته است تا دانش‌آموزان از آنها استفاده كنند.
وی اضافه کرد: مناطق مختلف آموزشي در كشور براي تقويت دانش‌آموزان و ارتقاي كيفيت نمرات آنها، اقدامات كم سابقه‌اي را در پيش گرفتند. فعال كردن اردوهاي علمي در درون مدرسه‌ها، گشودن قرائت‌خانه‌ها يا سالن‌هاي مطالعه به صورت شبانه‌روزي، باهمخواني دانش‌آموزان و كلاس‌هاي رفع اشكال در دستور كار همه مناطق است.
صحرایی با بیان اینکه آنچه امتحانات نهايي سال گذشته نشان داد تصوير واقعي نظام آموزشي كشور بود، گفت: خرسنديم كه رئيس‌جمهور نسبت به اين موضوع بسيار دغدغه‌مند بوده و موضوع كيفيت آموزش روي ميز ايشان قرار گرفت. شايد بيش از سه دهه است كه افت كيفيت آموزش هر از چندي در محافل و مجالس ملي مطرح مي‌شود اما سابقه‌اي ندارم كه هيچكدام از رؤساي دولت‌هاي پيشين نسبت به اين موضوع به اندازه آيت‌الله رئيسي دغدغه‌مند بوده باشند. اين دغدغه و حساسيت ايشان مهمترين سرمايه براي ارتقاي كيفيت آموزش و تقويت مدارس دولتي كشور است.
وی تصریح کرد: شوراي عالي آموزش و پرورش هم در حال تهيه يك بسته براي تقويت مدارس دولتي است و موضوع دريافت مجوزهاي لازم از مجلس شوراي اسلامي و حتي ارائه لايحه تحت عنوان تقويت مدرسه در دستور كار قرار گرفته است./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار